fredag 25 mars 2011

Hemresa – Tisdag

Vi sov länge… Till drygt åtta. Det var gott att njuta den sista morgon i lugn och ro. Var ner och handla dom sista souvenirna innan vi checkade ut från hotellet. Planet hem till Sverige skulle först gå på kvällen/natten kl 02.00 så vi spenderade hela dagen med att slappa i Perth’s centrum. Köpte lite mackor till lunch och satte oss i en park och åt. Efter det la vi oss nere vid vattnet för att slappa och bygga på den sista solbrännan. Självklart somnade man i solen och brände sig, men det måste man jo, det hör sig liksom till.


På eftermiddagen gick vi upp till en gammal minnespark "State War Memorial Park" för alla som dött för Australien i olika krig. Parken ligger ovan för staden och där har men en riktigt fin utsikt över det mesta av centrum. Massa fina och sällsynta träd finns det planterat här.




Gott trötta gick vi tillbaka till hotellet för att hämta ut bagaget och åka ut till flygplatsen vi nio tiden på kvällen.
Hemresan blev nästan identisk med ditresan förutom att vi åkte med Boeing-777 istället för Airbus-A380: Lite mera folk var det men det var absolut in fullt på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar