Ingen bra start direkt för oss. För min del flöt det på bra fram till Göteborg med hyrvärket, men för min kollega Michael Karlsson blev det förseningar direkt från Lidköping. Föraren hade inte bråttom direkt det trots tiden var snålt satt, även om Micke fick ändrat så dom kom o hämtade honom lite tidigare än det egentligen var tänkt från hyrvärket.
Jag väntade på Micke i runt 20 min på Landvetter innan han var framme. Nu var då bara hälften av alla inchecknings datore ur funktion. Kö på 20-25 min då var 45 min brända. 40 till fighten går. Nu var det då kö till incheckningen för bagaget, kanske 20 min till och då har vi slussen in till flygområdet kvar. Som tur är var vi ganska många som var i samma sits. Så helt plötsligt gick allt ganska fort och vi hann att komma med flyget.
Väl i planet och vi backades ut på fältet för att starta motorerna då gick det inte starta APU'n (Auxiliary Power Unit) pga avisnings vätska hade sprutats in i luftintaget. Dom fick efter en stund hämtat ut ett nödaggregat som dom startade motorerna med. Nu var planet helt plötsligt rejält försenat.
All ros till piloten för han hämtade faktiskt in varje sekund som vi förlorat. Landade på exakt klockslag i London.
torsdag 17 mars 2011
Ingen bra start - Onsdag
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar