måndag 21 mars 2011

Pinnacle 4WD - Måndag del 1

Igår kväll lyckades vi äntligen att få billjet till en bussresa som går till Pinnacle. Pinnacle är ett öde landskap med en massa skulturer som naturen själv har skapat. I ture ind går det även ett besök på en djurpark, Lobster fiskare (Hummer) och ett besök i sanddynorna med den fyrhjulsdrivna bussen/lastbilen.
Resan startade i Perth kl 07.20 oc vi åkte direkt till den lilla djurparken där dom bara har djur som lever i Australien.
Första djuret vi fick besöka och fotografera inne i sitt bur var koalan. Den sover mest, är bara aktiv fyra timmer pr dygn.


Nu var det dax för min favorit som är kängurur. Det var en helt undebar känsla att klappa, mata och mysa med dessa inteligenta djur. Dom var verkligen kram goa.




Här får vi sitta vid en djurskötare som håller sovande Wombat, som är ett djur som grävar som lever mest under jorden och gräver långa gånge.

Vi åkte vidare med bussen på Australiens längsta väg. Totalt åkte vi 550 km idag.
Bussen som vi åker i är MAN och har 4WD och tar 27 passagerare. Egentligen är det väl en lastbil med hytt på flaket.


Lastbilerna är enorma här. Max längd på 34,5 meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar